keskiviikko 18. toukokuuta 2011

Ängst ängst... eli minä ja lyijykynä

Mulle tulee aina näin keväisin semmoinen piirtämis -ja maalaamishimo. Mulla vaan on vähän henkisiä ongelmia aloittaa, jatkaa ja lopettaa töitäni. En katsokaas ole yhtä hyvä kun kaikki muut!

Keskeneräisiä juttuja


Olen todella itsekriittinen piirtäjä. Saatan kuluttaa tunteja hienoja piirroksia ihaillen jossain netissä, ja haaveilla pystyväni samanlaiseen suorituksiin.
Sen sijaan että TEKISIN asian eteen jotain, piirtelisin silloin tällöin ja ehkä jopa kehittyisin, kulutan kaiken aikani kadehtimalla toisia ja miettimällä, miksen minä osaa x_x äly älä jätä...

Oon joutunut ompelemaan tähän mennessä jo niin paljon, että siinä tietty itsekriittisyys on hellittänyt, eli hyväksyn sen että välillä pitää purkaa tai tehdä uusiksi, eikä se tee musta huonoa ihmistä. Piirtämisessä on edelleen toisin - jos en kerralla onnistu, niin luovutan. Mulla on kaapit täynnä keskeneräisiä piirroksia ja maalauksia, joita en joko halua jatkaa siks että ne on musta huonoja (niistä ei suinkaan saisi parempia pienellä vaivannäöllä), tai siksi että pelkään pilaavani ne jatkamalla niitä! Öhh...

Kuvataideopistolla, jossa vuoden päivät vietin, sanottiin, että kannattaa piirtää vaikka viisi minuuttia päivässä, niin taito säilyy. Ei kai semmonen määrä päivässä hyvän asian eteen niin ylivoimaista olisi. Mutta kun on kaikkea muuta, ja blaablaa.

Valmiita töitäni





Voitin tosta Tuiskusta jopa toisen sijan jossain julkkis-piirustuskilpailussa, hajotkaa :''D

Jos jollain ihmeen kaupalla saan jotain valmiiksi, niin ajattelen heti että ei tätä kehtaa laittaa mihinkään. Jos näytän sen jollekin, masennun jos sitä ei heti ylistetä taivaisiin. Ja tietenkin sitä kehutaan, koska oikein kerjään sitä. Hyi.

Ainoastaan mökillä ollessani saan kunnon flown aikaiseksi. Siellä ei ole nettiä. Siellä on vaan metsää. Siellä ei ole muiden piirroksia huutamassa mulle, kuinka en pysty. Riittää että vain teen.
 ..

Olipas vaikea päivittää kun tämä bloggeri on taas uudistunut jotenkin. Lukijatkin on lisääntyneet, mutta ne on näköjään nyt kaikissa blogeissa näkymättömiä, wut? :D

5 kommenttia:

  1. Älä nyt hulluja puhu, hyviähän noi on!

    VastaaPoista
  2. Kiitti Heidi :D ei vaan tarpeeks hyviä itelle... tosin epäilen että vaikka oisin kuinka hyvä, en olis siltikään tyytyväinen.

    VastaaPoista
  3. Voi sua Suvi, kunhan nyt vaan tajuaisit, että meillä jokaisella on se täysin omalaatuinen tyyli piirtää! :) Hyviähän nuo ovat!

    VastaaPoista
  4. Kiitos Jenni :) mua ärsyttää ehkä eniten se, että mulla on ideoita vaikka kuinka, mutta en saa niitä paperille ollenkaan sellaisena kuin mitä ne mun päässä on. Mutta, ehkä tää tästä :D

    VastaaPoista
  5. Lovetan tota inkkaripääkalloa <3

    VastaaPoista