maanantai 8. maaliskuuta 2021

1920

Heii,



Innostuin kaappeja siivotessani ottamaan ja muokkaamaan muutaman pikaisen 20-luvusta inspiroituneen kuvan. Kyseinen vuosikymmen on esteettisesti suosikkini ns. modernin historian ajalta, muutoinhan minua kiinnostaa aika lähinnä keskiajasta taaksepäin.

Rakastan vanhoja valokuvia ja juhlallisia tyylejä 20-luvulta ♥ Helmikoristeet, pitsit, asusteet, päähineet, meikit, hääpuvut, Flapper-kulttuuri... Vaikka toki on mainittava, että monet kuvat ja tähän päivään näkyvimmät muoti-ilmiöt on poimittu lähinnä sen ajan näyttelijöiden, tanssijoiden ja mallien päältä - "tavallisen" kansan pukeutuminen oli melkoisesti hillitympää. Toisaalta ainahan kaikki hiukan enemmän glamoröösi kai tallentuu historiaan näkyvämmin.

Tässä muutamia juhlallisia inspiraatiokuvia, joita olen tallennellut koneeni syövereihin männävuosina:

Häämuotia


Coco Chanel

Anita Page


Art Deco-krumeluuria. Tällä lailla kun joskus pääsisi pukeutumaan ♥♥

Clara Bow


En keksi yhtäkään ei-täydellistä kohtaa tästä lookista ♥__♥



               Laitetaan vielä Nosferatu vuodelta 1922 mukaan :D

Olen siivonnut naamiais / rekvisiittavarastojani aika minimiin, ja *köh* pari kaapillista on melko surutta lähtenyt kierrätyskassiin. Muutamia helmiä kuitenkin olen säästänyt tulevaisuuden varalle ja omaksi iloksi, kuten nämä kuvan huivit. Näillä saa kivaa 20's / gypsy-henkeä asuihin. Tällainen setti tekisi mieli kuvata vielä vähän huolellisemmin, ja löytää asianmukainen mekko ♥ Nämä nykypäivän "flapper dressit" ja höyhenpannat ovat toki näyttäviä, mutta eivät anna aiheesta täysin oikeaa kuvaa.


Mikä on sinun suosikki-vuosikymmenesi viime vuosituhannelta?

8 kommenttia:

  1. Mä haluisin kivata, minä täällä! *heiluttaa kättä* Just inspiroiva aikakausi!

    VastaaPoista
  2. Upeita kuvia sinusta! 😊 1920-luvun tyyli on tosi kiva minunkin mielestä, ja Nosferatu tuolla inspiraatiokuvien lopussa oli ihan paras! 😂 Sinänsä myös ihan 1900-luvun alun muoti on tosi kaunista myös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) Totta, 1900-1930 välinen aika sisältää aika laidasta laitaan mielekästä estetiikkaa, samoin 50-luku 🖤

      Poista
  3. Kivoja kuvia susta!
    Ja Nosferatu :D ♥
    20-luku on hauskan näköistä aikaa! Ite oon tykästynyt enemmän 40-50-luvun tyyleihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Noissa vanhoissa tyyleissä on kyllä sitä jotain. Välillä harmittelee, kun mitään noin selkeitä ja särmikkäitä tyylejä ei oikein enää näe. (Sanon minä, joka rötvään juuri jumppa-asussa kotona...)

      Poista
  4. Ihanan tunnelmallisia kuvia sinusta! <3 Mun omaan tyyliin ei oikein uppoa 1920-luku, mutta sitä on kyllä kiva ihastella muilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥ 20-luvun arkityyli ei kyllä sopisi omaankaan käyttöön, pukeutuminen oli sen verran laatikkomaista :D Siinä mielessä jos arkityyli pitäisi näistä valita, niin 40 -tai 50-luku tulisi käyttöön.

      Poista